25 Ιαν 2010

Οργανωμένο Έγκλημα;

Γράφει ο "Golden Boy"

Είναι γνωστή η ρήση του Αριστοτέλη Ωνάση, πως "για να επιτύχεις στις business πρέπει να γνωρίζεις κάτι που δεν γνωρίζει κανένας άλλος". Μάλλον οι ξένοι, τουλάχιστον, τραπεζίτες έχουν υπ όψιν την ρήση αυτή του Έλληνα κροίσου. Φρόντισαν να έχουν τις σωστές πληροφορίες, ακριβώς όταν τις χρειάζονταν περισσότερο.

Όταν συναντήθηκα, στις αρχές Απριλίου, με τον κεφαλοκυνηγό (headhunter) με τον οποίο συνεργάζομαι στο City του Λονδίνου για να τον ρωτήσω εάν υπήρχε κάποια ανοικτή θέση σε κάποιον άλλο οργανισμό, έμαθα πολλά πράγματα, αλλά όχι για το δικό μου πρόβλημα.

Εξαντλήσαμε γρήγορα το δικό μου θέμα, αφού μου ξεκαθάρισε με σαφή τρόπο πως ήταν νωρίς ακόμα για να κινηθεί η αγορά εργασίας όσον αφορά τον δικό μου τομέα. Μου εξέφρασε την πεποίθησή του πως δεν θα υπάρξει κινητικότητα στον τομέα μου και με συμβούλεψε να περιμένω "μέχρι να γυρίσει η αγορά". Τον ρώτησα αν υπάρχει κάτι άλλο που μπορεί να με ενδιαφέρει.

Η απάντησή του ήταν άμεση, αλλά δεν μπορώ να πω πως με συγκίνησε. Ο διάλογος ήταν περίπου ως εξής:

  • Έλληνας δεν είσαι; Δεν ξέρω αν θα σε ενδιαφέρει, αλλά υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από κάποιους πελάτες μου για έναν διαπραγματευτή (trader) σε Ελληνικά Ομόλογα. Σε ενδιαφέρει ή ξέρεις κάποιον που να ενδιαφέρεται;
  • Δεν με ενδιαφέρει, ούτε μπορώ να σκεφτώ κάποιον που να ασχολείται με το συγκεκριμένο αντικείμενο αυτή την στιγμή. Ποιός ψάχνει;
  • Έχω δύο μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες που ενδιαφέρονται και ένα μεγάλο hedge fund.
  • Οκ, αν ακούσω κάτι ή αν αλλάξει κάτι θα σε ενημερώσω


Χαιρετηθήκαμε και γύρισα στην δουλειά μου.

Fast forward μερικούς μήνες και ξαφνικά όλοι εμβρόντητοι μαθαίνουν το πραγματικό έλλειμμα της χώρας μας. Η παλαιά κυβέρνηση δηλώνει άγνοια, η καινούργια έκπληξη, εμείς διερωτόμαστε για άλλη μια φορά πώς την πατήσαμε έτσι και οι "φίλοι" μας στην Brevan Howard (το fund στο οποίο αναφερόταν ο κεφαλοκυνηγός και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο) άνοιγαν σαμπάνιες, μαζί με τους τραπεζίτες φίλους τους.

Δεν άργησα να ενώσω τις τελείες. Κάποιοι ήξεραν πολύ πιο νωρίς από τους υπολοίπους το μέγεθος του προβλήματος, τον ακριβή τρόπο για να επωφεληθούν και φρόντισαν να επανδρώσουν τις κατάλληλες θέσεις νωρίς. Αυτή άλλωστε είναι και η δουλειά τους. Να μαζεύουν πληροφορίες και να σπέρνουν τον πανικό. Ας ελπίσουμε πως με τα μέτρα που θα παρθούν από την κυβέρνηση θα πάρουν σύντομα τα κέρδη τους και θα πάνε να ενοχλήσουν άλλους. Αυτοί που δήλωναν άγνοια, οι προηγούμενοι δηλαδή, έχουν να απαντήσουν σε πολλά.